Як я на Шумак ходила

Ідея відвідування Шумака у мене зародилася років 5-6 назад, коли сидячи в інтернеті, я випадково натрапила на якусь замітку, в якій говорилося, що там знаходяться святі джерела. На той момент я прочитала все, що змогла знайти. Але все перешкоджала мою поїздку туди, напевно як у всіх: час, гроші, бажання. Але в цьому році я твердо вирішила підкорити Шумак.

Так що ж таке Шумак? А це містечко в Східному Саяне, де знаходиться більше сотні мінеральних джерел. Знаходиться воно на території республіки Бурятія, в Тункінской районі, по серед хребта Тункінкінскіе Гольці. У Бурят це місце вважається святим і вони приділяють йому величезне значення. За легендою бурятський мисливець поранив оленя, якої від нього втік, але мисливець вирішив, що олень все одно помре і відправився за ним, в результаті він довго за ним йшов і побачив оленя лежачого в бруді з якої він схопився цілий і неушкоджений і втік, після цього про цілющу здатності цього місця було розказано людям. Дістатися до туди можна на конях 5000 руб в одну сторону, на вертольоті 7500 руб і пішки.

Моя подорож почалося з покупки квитка на поїзд № 012 Луганськ-Чита, до станції Слюдянка, їхати в дорозі близько 19ч. поїхала я зі своєю подругою, в дорозі з нами їхали призовники, тому час пройшло непомітно. І ось о 09:30 за місцевим часом ми були в Слюдянці. На вокзалі стався деякий ступор, коли ми виходили з поїзда, а тут підбігли люди з ягодою і омуль і м'яко кажучи заважали вийти.

Від Слюдянки нам потрібно дістатися до Нілов Пустелі (такий санаторій або база відпочинку, тут же село). З транспортом м'яко кажучи біда, за словами місцевих жителів автобус відходить о 8 ранку, тому все заздалегідь замовляють приватників, закидання відбувається близько 6000 тис руб. за автобус. А нас всього двоє, тому якось дорогувато. (За день до від'їзду я знайшла нам попутників на сайті angara.net, які нас докинути до місця безкоштовно, та й ми з ними пройшли весь шлях).

Поки ми чекали попутників (на це у нас було 3 години), надивилися на місцевий контингент. Всі жінки (різного віку) смагляві, з синцями, прокурені, частково без зубів, в яких то капелюшках, сланцях, трениках, стоять і торгують омуль, кричачи цілий день: "гарячого", "холодного" і при цьому, щось між собою "перетирають". Була одна красуня відрізняється від них, яка ходила туди-сюди і слухала пісню "Самотність сволота" (3 години поспіль, ми вже підспівували). Температура була всього 12 * С, сонця практично не було. Від Байкал дув крижаний вітер, виникло питання: де всі ці жінки засмагли?

Подорожні нас взяли з собою о 12:30 і ми поїхали до Нілов Пустелі, а точніше до Сухого Струмка звідки і починався наш шлях. По дорозі в районі Кирена ми заїхали в якусь забігайлівку перекусити, таких огидних тефтелей я ніколи не їла.

На Сухому струмку я звільнила свій рюкзак кг на 2, прибравши частину провіанту в кущі і тепер він став вішати близько 20 кг. На той момент думала: "дівчинка не квола, донесу". Йти з урахуванням коефіцієнта на гори 70 км в одну сторону. І ось ми рушили, з нами ще була мила собака Кузя (спочатку думала хлопчик, потім виявилося це дівчинка, але пісяє як хлопчик).

У перший день ми далеко не пішли, час було вже близько 17ч. пройшли всього 5-6 км і зупинилися на нічліг, почався дощ і не було нічого цікавого.

На другий день я пошкодувала, що ми не пішли далі в перший день. шлях стояв не легкий, практично весь в гору, повітря сирої і важкий після дощу, тому навіть колись було сфотографувати місцевість, ми йшли близько 3 годин на гору і потім почався спуск, як нам сказав наш попутник 200 м. заввишки, спустилися швидко і потрапили в кам'яні джунглі, кругом каміння і корови, при цьому йти весь час вгору. Тут то і дав про себе знати мій 20 кг. рюкзачок, під кінець підйому я вже не могла його нести, чоловік йшов з нами відніс свій рюкзак і прийшов за моїм, доніс до стоянки, де ми перекусили. Місцевість там виглядає так:

Як я на Шумак ходила

Після того як ми перекусили, я пішла вперед, таке відчуття що відкрилося друге дихання, обігнала всіх, дійшла до водоспаду і перша дісталася до переправи через річку. Пій попутники назвали місцевість: долина Ані.

По дорозі робив деякі знімки:

мої попутники йдуть через річку.

Як я на Шумак ходила

попутники йдуть по долині Ані.

каньйони і сніг на річці.

Переправилися ми вище за течією, було вже близько 21 год. Швидко поставили палатку, зварили їжу і почалося падіння температури прям на очах з 15 до 8 * С. На наступний день нам належало піднятися на перевал, це піднятися близько 500-600 м. У висоту, взагалі за весь час маршруту ми піднялися на висоту приблизно 1700 м.

Третій день встали досить рано, поїли і пішли вгору до перевалу, вирішили в обхід не йти і полізли зрізу по скелі, піднялися хвилин за 30, підійшли до підніжжя перевалу і тут почався якийсь пекло. Я ношу окуляри, тому сонце мене сліпило, звідки узялися туристи на конях, доводилося зупинятися і пропускати, потім постійно крутилася голова, важкий рюкзак, який я таки не донесла до верху і мені допомагали, я залізла туди і вже нічого не хотіла. А ще треба спускатися 900 м.

Ось як виглядає вид з перевалу:

Як я на Шумак ходила

сюди нам треба було спуститися.

звідси ми прийшли.

За минулий час я все ж набралася сил, одягла чоботи і пішла далі, побачила хлопця і дівчину, за їхніми даними мені залишилося йти 12 км, найважчі мої 12 км. Йшла я лісом і думала, що я крейзі, тому що кожен крок був подібний до наступу на цвяхи, я щоб відволіктися розмовляла з деревами. Через 2 години я зустріла своїх попутників біля зимарки, де вони вже годину як мене чекали, вже поїли і запропонували зробити це ж і мені, але я є зовсім не хотіла і пішла далі. Йшла я по яким жахливим відвалам, обривів, болотах, нетрях. Страшно не було, було просто боляче. Ось я села десь на виступ і з лісу вибігає собака, руда як лисиць, але з нашийником, а за нею йдуть хлопець і дівчина, які сказали, що мені залишилося 4 км. Всього 4 км, і пів години світлового часу. Тут я зрозуміла, що не дійду. пройшовши всі ж км 2, нам з подружкою довелося переносити в лісі, благо намет маленька і вміститися хоч куди.

Ось в цьому будиночку я прожила 7 днів:

Як я на Шумак ходила

Ніч була важкою, ноги нили, спали ми під гірку, тому при повороті з боку на бік, я боялася, що намет покотитися під схил.

Вранці ми прокинулися і протягом 30 хв дійшли до місця, потім ще хвилин 30 переходили річку і шукали попутників.

Наступні 3 дні ми прожили дуже добре і весело, кожен день пили мінеральну воду, багато ходили, приймали Родонові ванну, мазалися брудом, я навіть сходила в платний душ для прийшлих туристів за 300 руб. в загальному все виглядало так:

Як я на Шумак ходила

люди стоять зателефонувати по телефону і в місцевий магазин з пристойними цінами (хліб 70р. шоколад 90 р. печиво 6 шт 35 р і т.д.). вище знаходиться турбаза Шумак.

Кадую п'ятницю прилітає вертоліт, привозить туристів і провіант в магазин:

На зворотну дорогу я підготувала собі устілки і куплених прокладок за 100р. Тому що мозолі виглядали страхітливо:

Як я на Шумак ходила

До речі хлопець сказав що мені йти всього 4 км працював в цьому місці інспектором і стежив за порядком.

Назад ми вийшли на 3-й день нашого перебування на Шумак о 14:00, дісталися до 22ч до підніжжя перевалу, де був наш передостанній вечерю.

Спали прямо на березовому гаю, на кшталт берізки не сильно пом'яли.

Рано вранці почали підйом на перевал, я піднялася пізніше всіх, напевно тому що нікуди не поспішала, але при цьому прийшла раніше коней, хоча мої попутники робили ставку саме на них. )

Як я на Шумак ходила

Я йшла повільно, практично без зупинок, після перевалу переодяглася в сандалі, добре за всі дні було жарко і болото в лісі висохло, шлях був нормальним зовсім до кам'яних джунглів, після яких було йти знову боляче, та й нескінченний спуск набридає більше ніж підйом . Радували тільки зростаючі маки.

Мета була дійти до озер, я це зробив другий, пішовши раніше всіх, при цьому перед підйомом на 200 м, я лежала хвилин 30 на хвої в лісі, напевно тому мене випередили. ) На зустріч мені траплялися люди, яким я говорила скільки і до куди йти. (Капітан очевидність).

В останню ніч на вулиці була гроза, але було вже не страшно, до виходу з лісу було потрібно всього 3 години. ) Які ми зранку швидко минули, помилися в річці, відправилися в зворотний шлях, заїхали в позна і поїли пози (пельмень він і в Африці пельмень).

Перед під'їздом до Слюдянці побачили велику пробку з машин, кілька кілометрів, Трансиб все ж. А в душі було обурення. Поруч люди з якими прожили 7 днів пліч-о-пліч і треба прощатися.

І ось ми на вокзалі Слюдянки, вся наша п'ятірка! Головний герой собака Кузя.

Як я на Шумак ходила

спустилися ми з гір 18.07.11. Купили квиток в купе, на найближчий потяг через годину № 133 Кременчук - Слов'янськ, їхали в причіпному вагоні з хохлами. У поїзді було нудно, знічев'я фотографували Іркустк і себе з дивовижним засмагою:

Добралися добре і цілий день було обурення.

Всі питають чи повернуся я туди ще раз ?!

P.S. ось тільки ноги підлечу. ))))

Як я на Шумак ходила

Зимові фестивалі і свята в країнах Азії

цілюще Шумак

Майже щороку подорожую в Шумакскую долину 100 мінеральних джерел. Розташовані вони на території Республіки Бурятія. Джерела є важкодоступними, знаходяться в серці Саянских гір. Кожен джерело має свій смак, температуру, мінеральний склад. Всі джерела відмінні один від одного, навіть якщо, наприклад, взяти два джерела, що б'ють з одного грифона.

Перловий острів - Фукуока

Острів Фукуок розташований в Сіамській затоці неподалік від берегів Камбоджі. Головною визначною пам'яткою острова Фукуок є його природа.

Де відпочити вУкаіни, крім Первомайськ та Криму?

Варіантів відпочинку вдома досить багато, і зовсім необов'язково навіть в якості «запасного аеродрому» розглядати Житомирський край або Крим. Для початку визначтеся, що вам потрібно?

Як я на Шумак ходила

Подорожуємо поУкаіни. Неочевидні пам'ятки рідної країни

Росія славиться своїми природними пам'ятками. Найглибше озеро на землі, дивовижні вулкани Камчатки і величні краси півночі - на подорож рідними просторами можна витратити місяці. Можна навіть подібно героям шоу «Пригоди на колесах» (0 +) підібрати хороший трейлер для такої поїздки. Про те, як його вибрати дізнавайтеся на телеканалі Travel Channel по суботах о 12:00 (мск). А ми розповімо про неочевидних достопрімечательностяхУкаіни, до яких найзручніше добиратися на автомобілі.

Правда і міфи про палаючих турах

З палаючими турами пов'язано кілька помилок, про які потрібно розповісти детальніше.