Перший раз на море 1

Так, як це не дивно, але це була моя перша поїздка на море за майже 28 років свого життя. Частково через це, а також враховуючи обставини наших постійних хвороб, я вирішила їхати обов'язково з дитиною.

А було все приблизно так. За місяць до передбачуваної поїздки з'явилося стійке бажання збирати речі. Переселили.

Після щоденних запевнень, що скоро ми поїдемо на море, трирічна Наташа вже втомилася чекати, і ввечері, перед виходом з дому, заявила: "Не хочу море!". Але справу зроблено, і о 20:20 ми вирушили поїздом Коростень-Москва до нашої заповітної мети! Проводжати нас прийшли всі, хто в Коростені близькі родичі в кількості 6 чоловік, а Наташа мало не заснула в автобусі на під'їзді до ж / д вокзалу.

Як тільки ми сіли в поїзд, сон у Наташі як рукою зняло, і ми стали замислюватися, а чи буде дитина спати взагалі? На щастя, наші гарячі побажання справдилися, і дитина благополучно заснув о пів на десяту вечора. Ось тут я пошкодувала, що не взяла на дитину додаткове місце. До третьої години ранку я буквально сиділа в ногах у Наташі, тому що лягти з нею поруч вона мені просто не давала. Потім на зміну мені прийшов тато, і пару годинок я подрімати.

У Москві, чекаючи пересадки на Сімферопольський поїзд, Наташа ганялася по будівлі Александріяого вокзалу, а я за нею. Ще їй дуже сподобалося кататися на ескалаторі, і ми, як дві провінційні дурепи, каталися з нею з першого поверху на другий і назад :-). Слава Богу, що чекати довелося недовго, всього лише пару годин!

Весь день і ніч ми провели в поїзді. Яке щастя, що ми поїхали в купе, і що на дитину взяли місце! Тільки так і треба їздити з дітьми. По дорозі ми побачили, що продають варених раків, і Саша виявив бажання спробувати їх, але коли я їх купила і стала обробляти, то чоловік висловив свою неприязнь до їх вмісту, і потім ми з Наташкой стрескала їх самі. На наш погляд, смак як у крабових паличок з пакетика :-). Нічого особливого.

Перший раз на море 1
Сімферополь. Власне, Сімферополя-то ми і не бачили. Лише будівлю вокзалу і тролейбусне кільце. Завдяки моїй подрузі Олені, ми благополучно сіли на маршрутку і поїхали в Алушту. Саме по дорозі в Алушту я зрозуміла, що американські гірки в порівнянні з нашими гірськими віражами і перепадами висот відпочивають, і в перший раз пошкодувала, що не взяла з собою коштів від заколисування, як дитині, так і собі.

Перше, що порадувало очі в ТОК "Схід", - це басейн зі своєю блакитною водою.

Оформивши всі папери, ми пішли в номер у 2-му корпусі. Він був тримісним, з балконом. Телевізор і холодильник дають напрокат. Меблі нові, ремонт свіжий. Але найголовніше, що мене вразило, це санвузол! Відкриваю двері в надії побачити такий довгоочікуваний душ, і бачу, що самотньо стоїть тазик замість піддону або ванною. Перші 15 хвилин я міркувала, як помитися під душем, стоячи ногами в тазику, і не замочити статі і унітазу. )

Пізніше я зрозуміла, що митися можна, просто стоячи на підлозі, і вода буде стікати в слив в підлозі! Чума, коротше, особливо після прийому душу: море води на підлозі і хмари пари в туалеті. Словом, номер дуже посередній. Постіль міняють 1 раз в 6 днів, а ось підлоги, схоже, не миють ніколи, та й пилососять, напевно, один раз на день від'їзду.

Перший раз на море 1

У надії хоча б поснідати, ми рвонули в їдальню, де нас чекав комплексний обід. З харчування особливе зауваження: якщо ви невибагливі, то годувати вас будуть на забій, за умови, що ви з'їсте все, що вам дадуть (так було зі мною, і я навіть поправилась, незважаючи на щоденний тренажер у вигляді сходів), але якщо ви гурман, то їжа вам не сподобається, і є це ви не будете (так було з моїм чоловіком, доводилося добирати продуктами в магазині). Словом, їдальня вельми на любителя, та й що б ви хотіли за 600 рублів на добу (включено проживання та 3-х разове харчування).

Коли свого часу я Новомосковскла відгуки про ТОК "Схід", звичайно, чула про абсолютно крутими сходами, що ведуть в комплекс, але що вона буде настільки чумний, в 180 сходинок, та й ходити по ній з дитиною доведеться як мінімум три рази на день туди і назад, я якось не розрахувала. Звідси, ймовірно, і назва цього туркомплексу "Восход".

Але, надихнувшись тим, що ми все ж на море приїхали, минувши 180-ти ступінчасту сходи, ми пішли на море.

Перший раз я побачила море! Яке ж воно класне! Незвичайно блакитного кольору! А які чудові гори! Які види! А повітря незбагненного хвойного запаху, взагалі окрема пісня! І. вода виявилася +16 градусів. Я не морж, і тому максимум зважилася помити п'ятки, від чого ті заломив. А деякі люди купалися і плескалися, немов це не вода, а парне молоко.

Перший раз на море 1

Така температура моря трималася ще два дні, але на третій день Саша і моя мама все ж вирішили поморжевать і поплавати. Вирішили загартовуватися, добре, хоч обійшлося без наслідків. А нас з Наташкой виручав басейн, де Наташка плавала в "купальнику" - надувному літаку, а я поруч її охороняла. З басейну Наташа могла не вилазити цілодобово. Казала, що вона "мудуза" (медуза) :-).

Всі дні нашого перебування в Алушті ми об'їдалися фруктами, хоч і ціни були практично московські, зате фрукти прямо з гілки! Словом, навіть і порівнювати нічого з нашими базарними. З огляду на, що в їдальні Наташа не їла взагалі нічого, а Саша не хотів їсти нічого із запропонованого, то в основному фрукти і були їх основним раціоном. З тією лише різницею, що дитина перебивався ще морозивом і соками, а тато пивом і пахлавой. Правда, пахлавой і ми не гребували, і навіть вона нам дуже сподобалася. Потім ми пристосувалися брати пахлаву, пироги з вишнями і самсу у одного місцевого дядечки, настільки все дивовижно смачно було приготовлено!

Те, що ми поїхали з бабусею, було величезним плюсом, тому що ми могли спокійно піти ввечері погуляти по набережній або поїхати на екскурсію удвох, а бабуся гуляла з онукою в парку.

Набережна Алушти не надто чиста і не дуже брудна. Урни стоять, але народ примудряється кидати сміття повз, як, власне, і в будь-якому місті. На набережній повно наметів з сувенірами моря на будь-який смак. Мені дуже сподобалася картина з черепашок, але на той час, як я зібралася купити її, картину вже продали. Дуже великий вибір ароматичних масел, перед якими складно встояти, і я не встояла :-). Привезла з собою маленький "вагончик".

На всіх запланованих екскурсіях ми побували. Особливо коли на морі був шторм. У Нікітський ботанічний сад їздили самостійно, що вийшло нам в половину дешевше пропонованого туру з екскурсоводами. Подивилися на чудові платани, суничник, дуби, банани, ялиці і пінії. Всього навіть і не згадаєш! Наташа по своїй коханій поросячій звичкою влізла в брудну калюжу в саду і залишок поїздки ходила в мокрих шкарпетках і сандалях. Зате не пройшла повз жодного квіточки в розарії, де ми застали час цвітіння троянд. Подивилися на бамбуковий гай і приділили свою увагу кактусарію. Наташі дуже сподобалися штучні прудики з золотими рибками.

Перший раз на море 1

Відвідали ми також і дельфінарій. Тільки от треба було їхати туди з ранку, тому що ввечері Наташа вже втомилася і закотила жахливу істерику в Партеніті, і мені довелося замість подання гуляти з нею по коридору і безрезультатно заспокоювати вищить дитини.

В один з вечорів мама з Сашею ходили на дегустацію Массандрівських вин в ресторан "Кримські зорі". Їм дуже сподобалось. Натуральні кримські вина чудові!

Оскільки Саша вже бував в Алушті, то його мрією було відвідати в черговий раз гору Ай-Петрі і величні печери. Що ми і зробили.

Спочатку ми побували у Воронцовському палаці в Алупці з його величезним парком. Поки ми бродили по ньому, то поступово почався дощик, і на під'їзді до канатної дороги Місхора він перетворився на суцільний злива, що стоїть стіною. Звичайно, ми засмутилися, тому що підйом на зубці Ай-Петрі не представляється можливим, зате дідусь - штатний екскурсовод ТОК "Схід" - запропонував нам просто піднятися на плато і поїсти шашлик. Всі інші туристи купили дощовики і погодилися, ми ж, похнюпившись, побрели слідом.

Підйом по канатній дорозі вгору був примітний тим, що в вікна вагончика не було видно нічого! Ми їхали чи то в хмарі, то чи в тумані як в молоці, і яке було наше здивування, коли, приїхавши на плато, ми не побачили не єдиної крапельки, зате відчули бадьорить гірську свіжість. Наш дідусь-екскурсовод посадив всіх туристів в чайхану свого знайомого Хасана, де там же люди і стали замовляти шашлик (вельми посередній, до речі, і розігрітий в мікрохвильовці), а ми з Сашком нишком змоталися на зубці Ай-Петрі, заради яких ми, власне , і приїхали.

Я злякався, і тому ми прибилися до іншої екскурсії, що відправляється на зубці, хоча все виявилося зовсім не страшно. Екскурсовод - молодий хлопець - практично витрусив з нас 10 гривень (60 рублів) за те, що ми прибилися до його групі, але це дрібниці. Минаючи скелястий лісок, ми опинилися на вершині гори. Хмари внизу все розсіялися, і нашому погляду постала зачаровує картина - панорама південного берега Криму як на долоні! Воістину коштувало один раз приїхати в Крим, щоб побачити таку красу!

Перший раз на море 1

Ще одна визначна пам'ятка Криму, яку неодмінно потрібно відвідати, це Мармурова печера. Наскільки дивно природа створила свої химерні шедеври! Сталактити і сталагміти, сталагнати і кораліти. Назви, немов музика для вух. А краса взагалі непередавана. Кожна фігура має свою назву, пам'ятає вікове час і зберігає свою історію. У печері досить прохолодно, + 9 градусів, і дуже волого. Зате з печери, згідно спелеотерапії, ми вийшли помолоділими на рік в 28-градусний повітря.

Були ми і в Еміне-Баїр-Хосар, але провідник попався не дуже хороший, і крім скелета мамонтеня, та явно прівідевшіеся мені особи сфінкса, мені нічого не запам'яталося. На зворотній дорозі, зробивши привал в горах Чатир-Дага, ми виявили велику галявину з заростями великої гірської суниці абсолютно неймовірного смаку, хоча, може, ми просто зголодніли :-)?

В Алушті на кожному розі продають кримські вина в розлив і шашлики з усього, чого завгодно. Від осетрини до баранини. Ми були традиційні і посиділи в "Веселому Роджера" з пляшкою натурального Ай-Серез і шашличком місцевого виготовлення. Який смачний був шашлик! Мама дорога! А вино виявилося занадто солодким на мій смак, та й чого було чекати від десертного вина? Але найбільше мені сподобалося вечеряти в кафе "Зустріч". Чудовий сервіс, смачна їжа і цілком прийнятні ціни. У кафе завжди аншлаг і практично немає вільних місць. Але нам пощастило, і ми пробували мідії, тушковані з овочами, міланський салат, а також салат з куркою і кальмарами, баранину по-вівчарські в горщику і печеня по-домашньому теж в горщику, курячі крильця фрі і фруктове желе. Словом, все і не згадаєш, а пальчики оближеш!

Звичайно, яке море без морської прогулянки? Ми їздили двічі: ввечері у відкрите море і вдень в Ялту і Ластівчине гніздо. Види з моря приголомшливі, а вода незвичайного бірюзового кольору! Відчайдушні чайки наздоганяють теплохід, а грайливі дельфіни зрідка миготять поруч з теплоходом. Історія Криму немов казка: величний ведмідь (гора Аю-Даг) стереже Партенітської долини. Ластівчине гніздо потрясло! Я не очікувала навіть, що воно настільки вражає! А яке прозоре синє море біля мису Ай-Тодор, словами не передати! Величезне море і таке ж море позитивних вражень!

Перший раз на море 1

Ялта, безумовно, стоїть осібно серед інших курортних міст. Тому побувати в Ялті потрібно кожному, захопитися нехитрій архітектурою будівель, величчю вулиць і курортним колоритом. Окреме захоплення хочу висловити виставці ялтинських художників на Набережній. Я навіть і уявити не могла, що можна ТАК малювати! Було б у мене багато-багато грошей, я б все скупила, і мій будинок став би музеєм :-)!

Так непомітно пролетіли наші 13 днів відпочинку в Алушті. На останній день ми планували поїхати на екскурсію в Утес-Карасан, маєток Гагаріних і Раєвських, але на море був шторм, і Наташі довелося задовольнятися тим, що робити з медуз "кисіль", а саме м'яти їх руками і ногами, а нам насолоджуватися чорноморським повітрям.

Наш шлях додому пролягав через Харків, оскільки квитків через Москву з Сімферополя не було ще за 40 днів, хоча реально вагони були напівпорожні. У Харкові нам належало провести 7 годин очікування посадки на поїзд Харків-Тамбов. Це час ми з успіхом провели в Харківському парку і зоопарку. При вході в парк нас зустріла прошмигуючи голодна білочка, але зрозумівши, що самі ми не місцеві і є у нас нічого, вирушила далі "стріляти" хлібця. Нам дуже сподобався парк з його доглянутим клумбами і чистими фонтанами, а зоопарк взагалі за межею захоплення! Кого тут ми тільки не бачили. Від риб до білого верблюда. Так що час очікування поїзда пролетіло для нас непомітно, а потому ще одну ніч у поїзді ми були вже вдома!

Як здорово напісаног :).
Ми ще теж не відійшли від вражень з морської поїздки, хоча успелді побувати і в селі.
Ось мені особисто в Ялті сподобалося бути на екскурсії, але жити там я б не стала (за свої гроші;)). А на Ластівчиному гнізді нашим малюкам не особливо сподобалося, більше вразив катер, а Иришка середньовічний костюм, в якому я сфотографувалася :).
Фотографії у Вас,
Світлана -чудо.

Яна Вагнер вперше на моїй пам'яті гроші перетворилися в говно в 91-м. ну, тобто, я не застала часів, коли керенками топили грубки, і вічну цінність золотих червінців теж уявляю тільки по книжках. для мене світ вперше похитнувся в 91-м. до цього дня всесвіт була нерухома, як шматок бурштину. все було непорушним - горілка, яловичина і докторська ковбаса не дорожчали і не дешевшали. молоко за 36 копійок, морозиво - за 48. машина коштувала одних і тих же грошей, просто завжди була.

Ось ми і з'їздили в Єйськ на Азовське море. Відпочили відмінно. Єйськ - місто вкрай малоцікавий, Азовське море значно поступається Середземному і Адріатичному (на Чорному була так давно, що порівняти не можу). Але з урахуванням усіх нюансів відпочинку з дитиною 10 місяців, після вагітності і «ув'язнення» в маленькому світі мами малюка, нам і в Єйську було добре. Хтось питав про відпочинок в Єйську. Якщо є конкретні питання, можу відповісти. Ми зупинялися в готелі в пляжній зоні міста. У приватному.

Ми їздили рівно на рік перший раз, вірніше літали, на Чорне море. Купали на руках, синові дуже подобалося, кричав, коли його з води виносили. Ніяких ванночок і басейнів не набирали, але я бачила на пляжі, що багато з малюками саме так робили. Мені здається це актуально, якщо дитина моря боїться.
Харчування в дорогу - банки і суміш (якщо не на грудях). Їм холодильник не потрібен. одягу теж треба не більше, ніж удома. Навіть менше, все ж частина дня проводиться на пляжі, там сильно не забруднитися)) Сонцезахисний крем з високим захистом, коляска, слінг, якщо використовуєте. І запас не обридлих іграшок або нових, щоб в поїзді розважати, видавати по одній)))

Горщик не забудьте :)

Подивіться ВУМ- всьому вчить море. Там кілька таборів. Всі діти постійно чимось зайняті, плюс походи, море, лабораторії, або ранчо, кузня і прочее..Самий доброзичливий і позитивний табір.

Я і старшу ще одну не наважуюсь відпускати на море. Морально не готова, що вона там буде без батьків і приїхати не приїдеш. Відпочиває в підмосковних, і я не обмежую її вибору, в який табір просить, туди і відправляю. Якщо про нього, есстно, хороші відгуки. А молодший взагалі ніде ще був, крім сузір'їв. Але він і сам не проситься в інші, та й мені спокійніше в перевірений відправляти. Я не раджу - на море або поруч, це вам самій вирішувати, ви свою дитину краще знаєте

Небезпеки зворотних течій Треба сказати, що зворотні течії існують в першу чергу на океанських пляжах, де пляжі не захищені рифами. На Балі - це в першу чергу пляжі Кути, Легиана і Семіньяк. Якщо бути точніше це один величезний океанічний пляж який розтягнувся на добрий десяток кілометрів. Зворотне протягом Скрізь біля берегів приплив і відплив супроводжуються течіями, званими приливо-відпливними. Як правило, приливної протягом починається, коли вода, піднімаючись при припливі.

Хочемо в цьому році з дитиною на море - я і дочка (7 років). Поки нам роблять закордонні паспорти, вибираємо напрям поїздки. П.С. про клімат тамтешній Не підкажете :( їдемо перший раз.