Подорож по Башкирії на автомобілі, світ для нас

На довгі вихідні в день незавісімостіУкаіни нам захотілося виїхати куди-небудь подалі і на природу. В околицях Запорожьеа нами вже досліджені практично всі природні місця, і я висунув ідею помандрувати по Башкирії. До цього я був в Башкирії тільки проїздом до Уфи, і мене вразила краса природних пейзажів по дорозі. Ще тоді я подумав, що треба б дослідити ці місця і впритул насолодиться природою Башкирії. А мої думки, як показує практика, мають властивість перетворюватися в реальність.

Для початку потрібно було визначитися, куди саме ми поїдемо. На свій подив, я знайшов досить мало сайтів, присвячених природним місцям Башкирії. Звітів мандрівників теж було небагато.

При складанні маршруту я користувався матеріалами nashural.ru - досить хороший ресурс по місцях Башкирії, а також відповідями на питання, яке я задав на сайті tripster.ru

За фактом у нас вийшов наступний маршрут:

Єкатеринбург - Касли - Карабаш - Міас - Тургояк - Учали - Бєлорєцьк - Арский камінь - Баймак - Сібайскій кар'єр - Зілаїр - Салават - Гумеровское ущелині - Красноусольск - Бєлорєцьк - Учали - Міас - Карабаш - Касли - Запоріжжя

1. Тургояк

Тургояк був першим місцем нашої зупинки для розминки і невеликого перекусу. На озері було дуже похмуро, але дощ, який супроводжував нас всю дорогу, тут не йшов. Спокій і повна відсутність туристів - дуже заспокійливо видовище на Тургояк. Але численні комарі, які після дощу тут захопили владу, лютували не по-дитячому, незважаючи ні на які репелентамі, і вигнали нас з озера досить швидко.

2. Арский (Пугачевский) камінь

Арский камінь - скеля в Белорецком районі республіки Башкортостан, історико-геологічний пам'ятник природи. Він знаходиться на правому березі річки Білої (Агідель), в 20 кілометрах на південний захід від Бєлорєцька.

Радянська влада взагалі дуже любила підривати печери, мабуть, боячись, що там можуть ховатися всюди здавалися їй шпигуни. У XX столітті через це Урал позбувся чималої кількості печер. Зараз місце, де була печера, можна розпізнати лише по кам'яній осипи.

Подорож по Башкирії на автомобілі, світ для нас

За іншою легендою з вершини скелі був скинутий місцевий керуючий, який відмовився підкорятися бунтівникам-пугачовців. За переказами води річки Білій після цієї страти відступили від Арський каменю.

Як доїхати до Арський каменю?

Від Бєлорєцька їхати по дорозі в сторону сторону Соснівки. Не доїжджаючи до неї близько 1,5 кілометрів, потрібно повернути праворуч. На повороті буде покажчик «Арский камінь». Координати для навігатора: N 53 ° 52'16 "; E 58 ° 15'22 "

Арский камінь ми вибрали в якості місця першої стоянки. Вирішили встати прямо перед ним. Для тих хто поїде туди, пораджу пошукати інше місце, так як на цій галявині постійно пасуться корівки з довколишнього села, і відповідно кроку не можна ступити, щоб не нарватися на «міну». Підхід до води не дуже, а там, де хороший підхід - водопій у корівок, і вода схожа на сильно концентровану настойку з гною. Але якщо не звертати уваги на такі дрібниці, то місце там дуже красиве!

3. Сібайскій кар'єр

Наступною нашою точкою був Сібайскій кар'єр - один з найглибших у світі. Його глибина - більше 500 метрів, а діаметр кар'єра - 2 кілометри. Його глибина така, що навіть стоячи на краю, не видно дна колосальної воронки. Кар'єр - головна туристична пам'ятка міста.

Подорож по Башкирії на автомобілі, світ для нас

Незважаючи на це, жителі Сібая цим не користуються. Нам довелося пробиратися на кар'єр напівлегально. На прохідній нам заявили що не пустять, але охоронець підказав, як дістатися до оглядового майданчика. Після поста на виїзді з міста потрібно повернути праворуч і проїхати під знак «Рух заборонено» (крім службових машин). На цій дорозі, трохи не доїжджаючи до КПП, ми зупинилися і стали милуватися техногенним пейзажем. Деякі хлопці з нашої команди спустилися по насипу на кілька рівнів, але дна все одно не побачили. Я ж спробував спуститися трохи нижче офіційно, і це не вийшло. Охоронець сказав що без дозволу від начальства не пустить, а начальство буде тільки в понеділок.

Координати для навігатора: N 52 ° 41'43 "; E 58 ° 38'16"

Поруч з Зілаїр ми зупинилися на другу ночівлю. Дуже вже хотілося помитися, а в селищі ми пригледіли дуже підходящу для цього баньку. Зупинилися ми на протилежному від Зілаїр скелястому березі з сосновим лісом. Ця стоянка була набагато комфортніше першої - тут майже не було комарів, кругом було повно сухих полінця і головне околиці не були «заміновані». У Зілаїр, як виявилося, люди приїжджають для спокійного відпочинку на природі і на риболовлю. Місця тут досить гарні.

5. Гумеровское ущелині

На наступний день у нас за планом було Гумеровское ущелині. Красиве Гумеровское ущелині розташовано близько невеликого села Гумерова в Ішимбайського районі Республіки Башкортостан.

Шлях сюди був досить складний. Наш навігатор повів нас через малонаселені села, дорога через які була порізана глибокими коліями від тракторів, йшла через хиткий дерев'яний міст і броди через річки. На зворотному шляху ми виявили, що можна дістатися набагато простіше, якщо їхати відразу на село Гумерова.

Але всі ці труднощі ми подолали не дарма - нам відкрився воістину чудовий іділіческій світ - яскрава зелень, пагорби з м'якими лініями, мирно пасуться овечки і корівки і ніякої цивілізації. І до нашого захоплення - на схилах пагорбів вже встигла суниця! Щоб насолодитися вдосталь відкрилася картиною, ми забралися на один з пагорбів.

Подорож по Башкирії на автомобілі, світ для нас

Гумеровское ущелині - ідеальне місце, де можна було б розташуватися з табором. Але нас підганяв понеділок, і ми рушили в зворотний шлях в сторону Бєлорєцька.

Координати для навігатора: N 53 ° 33'02 "; E 56 ° 35'10 "

Весь маршрут у нас вийшов 2050 км. Проїхали його за 4 дні. Середня швидкість з урахуванням постійних зупинок на їжу, на фотографування, розчулення пейзажами і т.д. вийшла 40 км / год.