Останній лід на озері - рибалка

У п'ятницю ввечері я був у Мантурово. Вранці, ще в темряві, виїхали на уазику до озера, розташованого серед лісів на протилежному березі Унжи. Вночі підморозило, і ми вирішили переходити річку по зимнику. Костянтинович жваво пішов попереду. Я знав, що весняний лід не тріщить, як восени, і прийняти холодну ванну можна, так би мовити, без попередження. Під керівництвом Костянтиновича ми благополучно перебралися на протилежний берег Унжи, пішли по її лісистому бережку. Незабаром здалося озеро. У довжину воно було кілометрів зо два, а в ширину - метрів сто. На березі Костянтинович розповів мені, що це і є озеро Господарське, глибина якого досягає місцями шести метрів і під час повені озеро підтоплюється. За словами Костянтиновича, риба в домовитий, як і в будь-якому озері, клює нерівно. Те як з кулемета рибка б'є, то бесклевье мучить Рибачков. На закінчення він обнадійливо повідав, що в останні дні клювання на озері був хороший.

Після нетривалої бесіди ми зійшли на лід. На ходу Костянтинович сказав, що йдемо до гирла струмка, що впадає в озеро, куди на багату киснем воду спрямовується рибка. Незабаром у кромки лісу замаячили нешироке русло струмка і вікно відкритої води. Не доходячи до вікна метрів п'ятнадцять, Костянтинович зупинився, став бурити лунку. Я зробив те саме. Рибака може зрозуміти лише рибалка, коли сверлится перша лунка і передчувається перша клювання. Через п'ять хвилин ми вже сиділи на ящиках. Незабаром мотиль і моя жовта блешня були опущені в лунку. Глибина виявилася півтора метра. Я кілька разів поворушив мормишку легким підкиданням руки. Кивок різко смикнувся, я підсік і витягнув на лід матросика. Поправивши мотиля на гачку, знову опустив в лунку мормишку. Клювання не забарилася, і на льоду виявився ще один невеликий окушок. Через півгодини я вже наловив на пристойну вуха червоноперих. Костянтинович теж одного за іншим тягав Окушко.

Незабаром ми вирішили шукати рибу побільше і пішли до темніючому далеко на березі озера ялинників, де, за словами партнера, повинна бути солідна риба. Повз нас пролетів чорний ворон, оголосивши округу глухим каркання, видерся на сосну, що росла на крутому березі озера. Пройшовши з кілометр, Костянтинович зупинився, сказав, що минулий рік він зловив в цьому місці кілька пристойних окунів. Свердлимо лунки і чекаємо клювань на глибині чотирьох метрів. Клювань немає. Я став активніше грати блешнею - безрезультатно. Раптом Костянтинович витягнув густерка. Я позаздрив білою заздрістю, відчувши клювання, підсік, витягнув на лід йоржа. І пішло-поїхало. Йорж забив все і клював, як то кажуть, «з одного». У мене втомилася рука тягати з чотириметрової глибини колючих «пучеглазіков». Глянувши в бік, побачив у лунки напарника гірку йоржів. Я підійшов до нього. Витягнувши чергового йоржа, він сказав: «Як з кулемета йорж б'є». Я мовчки кивнув.

Витягнувши мормишку, Костянтинович замінив її болісний. Я повернувся до своєї лунці, дістав вудку з блешнею. Незабаром блешня пішла на дно. Через чверть години у лунки Костянтиновича застрибали два окуня-сковордніка. Я ж сидів, насупившись, оскільки мучило бесклевье. Вирішив напарника обсверліть. Незабаром сидів в п'яти метрах від напарника. Однак мої старання були марні. Побачивши чергового фунтової окуня, якого виволік Костянтинович, від заздрості я мало не впав з ящика. Однак втримався, вирішив відійти в сторону, щоб не рвати рибальську душу. Найгірше для рибалки, коли у партнера клює, а у тебе немає. Неприємна ситуація…

Хоч заздрити і погано, але що поробиш. Така природа рибальське. Волею неволею змагаються рибалки в своєму промислі. Якщо не клює - значить, ти рибалка нікудишній. Будинки сиди, голубок. Відійшовши метрів на сто в сторону, я пробурив лунку, знову став блеснить. Глибина була метра два. Я сидів, мовчки насолоджувався природою. Раптом пішов ривок, я підсік і, відчувши приємну вагу, став тягти рибу наверх. Поспішав, ніби передчуваючи, що треба поспішати, і дійсно - з лунки здалася щуча голова. Не роздумуючи, схопив за зябра який не встиг перекусити волосінь Щуренко, виволік його на лід. Вагою щуренок був близько кілограма і підняв моє рибальське настрій на пристойну висоту, підвищив рибальське престиж. Я підняв Щуренко над головою, показав напарнику. Той схвально привітав з успіхом. Більше покльовок в даній лунці не спостерігалося. «Всю рибу розполохав, зубастий розбійник», - прошепотів сам собі, став змотувати вудку. Костянтинович також збирав спійману рибу. Ми попили з термоса чаю, рушили далі. Сонце виблискувало щосили, осяваючи і лід, і ліс, і воду, що здався місцями на льоду. Все виблискувало і іскрилося. З лісового берега вітерець завдав запах прілого листя і хвої. Приправлений весняним ароматом повітря розбурхував рибальську душу. Ми мовчки стояли, милуючись весняним пейзажем. Добре!

Однак згадавши, що ми рибалки, пішли до маячила далеко сухий сосні, знову приступили до лову. У мене смикала мотиля дрібна рибка. Стала така рибалка набридати, і я подумував вже змінити місце. Раптом пішов ривок, я підсік, витягнув Сковородніков-окуня. Незабаром на льоду спалахнула плавниками ще три красеня окуня. Костянтинович витягнув також кілька пристойних окунів. Через півгодини клювання припинився так само несподівано, як і почався. Сонце покотилося до горизонту, ми стали збиратися додому.

Підійшовши до зимнику, побачили біля берега Унжи вікно води. Костянтинович почухав за вухом, сказав: «Треба до мілководдя рухати». Пройшовши метрів триста, він зупинився, поставив ящик, зник в йоржистий ялиннику. Незабаром з'явився з двома широкими дошками, діловито сказав: «приховав три дні тому». Ми перекрили дошками відкриту воду, забралися на лід. Взяли кожен по дошці, повільно пішли по розкислому льоду. У променях сонця, що заходить неподалік блиснула ополонка. По спині пройшов неприємний холодок, але я, відстав від напарника метрів на десять, мовчки йшов слідом. Костянтинович рухався повільно, регулював кожен рух. Нарешті добралися до кромки льоду, вийшли на протилежний берег Унжи знову по дошках, потиснули один одному руки. Настрій у нас був піднесений.

• Гадюка і Цар природи
  • Перевірка умов зберігання зброї перетворюється в бардак
  • Росгвардія посилює відповідальність власників зброї
  • Однією вудки на рибалці мало
  • "Батарейка" останнього шансу
  • Секрети тихого полювання: шукаємо гриби і ягоди
  • Вибираємо пневматична зброя для полювання
  • Робимо якісний ніж з пили за два з половиною години
  • Таємниця білого гусака
  • Історія однієї зустрічі з ведмедем
  • Вести з полювання з Смелаской області
  • Перевірка умов зберігання зброї перетворюється в бардак
  • Думки вголос після XII Всеукраїнської виставки мисливських собак
  • Відповідь фахівця ліцензійно-дозвільної роботи на звернення громадянина
  • П'яна полювання - це проблеми
  • Що б я запитав у міністра Донського
  • Комфортні бази відродять військово-мисливське товариство
  • Споряджаємо правильно патрони до літньо-осінньої полюванні
  • Кому невигідно громадянське короткоствольну зброю
  • Згадуючи весняне полювання
  • Як самому зробити якісний патрон
  • Мисливський свято на тульської землі