Подорожі як найсерйозніша і
велика наука дозволяють нам знову знайти себе.

Карелія. Мергубское озеро. Місце, де кожен з нас залишив частинку душі. Це холодний, непривітний край, але нашим серцям милий цей шелест сосен, плескіт води про берегові камені, і невгамовний вітер, що створює химерну симфонію природи. Як же це здорово, коли вся команда вже була тут, вже полюбила Карелію всім серцем. Кращий відпочинок - подорожувати там, де тобі подобається перебувати. Мені найбільше подобаються річки. На відміну від моря, у них біле, сильні і вільні. Уже втретє я бачу карельські річки, але все одно щороку дивуюся їх буйної грації і невимушеному витонченості. Вони здаються такими легкими і швидкими, але в порозі ти відчуваєш їх силу і твердість.

Подорож, як завжди, почалося на вокзалі. Напевно, це самий неприємний момент для мене: я дивлюся на майбутніх товаришів по команді і боюся навіть підійти до них, познайомитися. Треба ж саме зараз моєї підліткової самооцінки похитнути мою, і без того крихку, впевненість в собі. І мама, як ніби знущаючись, йдучи, дає мені шоколадку і каже: «Неодмінно поділися з майбутніми друзями!» І, обнявшись зі мною на прощання, йде, залишаючи один на один з тривожними думками. Я здригаюся, коли хтось обережно стосується плеча. Виявляється, це всього лише вожата. Я відповідаю їй і знову йду в свої думки. Так непомітно проходять дві години. За цей час я встигла звикнути до своєї майбутньої команді, і вже не вважаю їх настільки неприємними. Коли я йшла по перону, до мене підійшов хлопчик, і з явним небажанням починати розмову запитав:

Ми йдемо в похід

«Кращий відпочинок - подорожувати там, де тобі подобається перебувати ...»

- А ти вже була в таборі?

- Так, - відповіла я, і, бажаючи похвалитися, додала, - вже три рази!

- Я - чотири! - відповів хлопчик, явно пишаючись цим.

Так, слово за слово, зайшла розмова про табір, і незабаром я з подивом помітила, що посміхаюся і весело розповідаю якусь історію. Не такі вже вони й противні, ці хлопчики! Втім, виявилося, що дівчатка навіть краще! Ми проговорили години три, поки інші пасажири поїзда не стали бурчати, що вже ніч взагалі-то! Виявилося, що у нас було цілих дві Ані, тому ми стали їх розрізняти по прізвищах - Аня А. і Аня Г. Зараз не час їх описувати, вже і спати пора, а то пасажири лаються.

Прокинулася я в спокійному настрої. Всі вчорашні тривоги вляглися, залишивши місце лише всепоглинаючої радості. Я піду в похід! Поруч з цим всі мої тривоги здавалися дрібними і нікчемними. Навіть погода почала налагоджуватися.

Вже дуже скоро я, сидячи в затишному автобусі, базікала про всяку нісенітницю. Мені було так добре! І ось автобус завертає на заповітну путівець. Серця БПшніков завмирають від захоплення, а всі тривоги відлітають. За віконцем здалася величезна шина - велика загадка «Великого Пригоди». тому що незрозуміло, хто, як і навіщо її туди поклав. Але все загадки меркнуть перед великою таємницею кожної зміни - хто ж буде нашим інструктором. В обличчя я знала багатьох інструкторів, тому спішно перебирала їх в голові. Але до чого я явно не була готова, так це до того, що це буде той же інструктор, що і минулого літа! Бувають же на світі збіги! Втім, я була цьому рада. Як я вже говорила, не люблю знайомитися з новими людьми.

Пройтися по табору ... Як же довго я цього чекала, як же довго я бродила по доріжках і стежках цього заповідника душі у снах! На кожному кроці мене переповнювали спогади: ось Ліза з веселим сміхом біжить мені назустріч, ось маленька я з двома косичками тягну величезний сестріцин рюкзак, ось пролітає упряжка по білому снігу, ось піднімається димок з труби маленького засніженого будиночка, ось я допомагаю спускати на воду катамаран ... Всі ці спогади оживають в моїй уяві, заповнюючи душу якимось неймовірним почуттям щастя - таким, яке буває тільки в Карелії. Ми йдемо до того місця, де будуть стояти намети. От і все. Пора спати.

Ми йдемо в похід

Улюблена команда, нас згуртував - катамаран

День починається з різкого крику «Підйом!». Дощ, м'яко стукали по стінках намету, був аж ніяк не кращою мотивацією вилазити із затишного теплого спальника, проте робити нічого - за день потрібно багато чого встигнути. Я вилажу з намету і бачу приголомшливу картину: після дощу виглянуло сонце, воно дотягується своїми променями до кожної травинки, до кожного листа на дереві. Над землею стелився легкий туман, і сонячні промені химерно заломлюється в ньому, ледь помітно фарбуючи його в різні кольори. Легкий вітерець, як грайливий кошеня, недбало перебирав травинки і листочки. Природа природою, а про щільному графіку забувати не можна! Повторення - мати навчання, тому нового в перший день ми дізналися небагато. Нам ще раз пояснили, як збирати катамаран - виявилося, що мої руки пам'ятають це краще мозку. Ми пройшли перші Мотузяні курси. Звичайно, все висновки з них сильно перебільшені, але виявилося, що спільно ми працювати все-таки можемо. Хочу сказати окреме спасибі тим, хто придумав нові випробування на мотузкових курсах - ви врятували мене від триразового проходження одних і ті ж завдань! А так, звичайний день - нічого надприродного.

Другий день розпочався більш радісно - на стінках намету танцювали сонячні відблиски, заражаючи всіх сонячним і позитивним настроєм, тим більше що сьогодні у нас запланована зустріч з самими позитивними істотами в таборі - хаскі. Так-так, саме «хаскі», а не «хаскі», тому що наша вожата - філолог! Наш інструктор вирішив пожартувати і дав нам з Варею - наймолодшим і крихким дівчаткам в групі - дуже сильну і швидку собаку - Балу. Ох і намучилися ж ми з нею! Але все одно це був дуже цікавий день. Але, оскільки дні в таборі летять зі швидкістю катамарана в бурхливому потоці, день вже закінчився, і знову пора спати.

Я обов'язково повернуся, щоб знову пройти по цих стежках, знову побувати в чудовому місці, де замість страху - рішучість, замість смутку - жага спілкування, замість інтернету - команда, а замість нудьги - похід.

На наступний день ми всі встали дуже рано. Не дивно, адже ми йдемо в одноденний похід! Дуже хотілося описати все в подробицях, але не буду вигадувати - пам'ятаю я все невеликими шматочками. Тому і одноденний, і багатоденний походи будуть описані маленькими замітками, щоб не перетворювати твір в звіт.

Замітка 1. Свято в поході

- Ех, нудний видався день! - потягуючись, пробурчав Микита. - Навіть поховати не дали як слід!

Так, дрібно накрапати дощ і справді створював неприємне відчуття безвиході. Небо темніло і хмурилось, наближався великий злива. Одноденний похід майже закінчився, ноги і руки нили від незвичної навантаження, а очі сльозилися від диму, який неодмінно йшов мені в обличчя.

- А ви знаєте, що у мене сьогодні день народження? - запитав раптом інструктор.

Поздоровлення посипалися з усіх боків. Всі подумали про одне й те ж - треба б хоч що-небудь подарувати! У підсумку ми не придумали нічого кращого, ніж просто зібрати чорниці. Ми розійшлися з мисками в різні боки, і лише зрідка були чутні крики «Ау!», «Ви де?» І «Мене хтось чує взагалі?». Повернувшись з лісу, ми виявили, що наш інструктор вже зробив тортик. Вже не знаю, звідки він дістав коржі і апельсин, але торт вийшов дуже смачний. Побажавши інструкторові щастя, здоров'я і бла-бла-бла, ми пішли спати. День вже не здавався одноманітним.

Замітка 2. Я схожа на жабу

Ось і почався наш багатоденний похід. У всіх було надзвичайно піднесений настрій - взуття все ще була сухою, мозолі на руках ще не встигли з'явитися, та й зголодніти ми ще не встигли. Вода була спокійною і гладкою, ніщо не віщувало біди.

Раптом на річці з'явилися дивні ділянки, на яких вода трохи вирувало і помітно прискорювався. Це був перекат - найдовше, важке і нудне з усіх зустрічалися мені водних перешкод. Нам потрібно було дуже сильно розігнатися, щоб не сісти на камені. Я сказала це хлопцям на катамарані, і все ретельно налягли на весла. Почулося гучне «ХРІІІ-Я-У-У», і судно міцно застрягло на плоскому камені.

Жовтенький і синенький

Приречено вдихнувши, я обережно злазив з катамарана. Брррр, ну і холодна ж вода! Напружившись, зрушую судно з каменю. Ледь встигаю заскочити, і катамаран тут же забирає бурхливим потоком. Ой, а мені ж ще і табанити треба! Опускаю весло в воду, але вже занадто пізно ... Судно різко заносить вправо, розгортає задом і з усього розмаху удруковує в камінь. Надуті балони пружинять, речі роблять спробу до втечі. Ми з Христиною починаємо одночасно табанити, і нас мотає як тріску в гірському струмку. З сусіднього катамарана чуються крики явного несхвалення наших дій.

Катамаран мчить на великий камінь, майже перелітає його, але застряє на середині. Подивившись на свої мокрі ноги, я злазив в воду і опиняюся не готова до того, що ні дістаю ногами до дна. Безпорадно борсаючись, намагаюся залізти назад, але це не так-то просто. Уявіть собі, що ви по шию в крижаній воді, а майданчик, на яку вам потрібно залізти, знаходиться над вашою головою. В одній руці ви тримаєте весло, а інший марно намагаєтеся вчепитися за ручку. Ремені рятувального жилета впиваються в тіло, мокрий одяг тягне на дно, а ваш товариш тикає в обличчя веслом, кричачи: «чіпляє!». Я відчуваю, як мене забирає течією, але в останній момент хапаюся за весло і незграбно видираюся на судно. Якимось дивом катамаран розгортається і проходить прямо між двох каменів.

На березі я отримую один з найбільш незвичайних компліментів: «Ти схожа на жабу - така ж мокра і холодна».

Замітка 3. Під мостом

Все потихеньку почали входити в ритм походу. Перше і незабутнє перешкоду залишилося позаду, тепер гребемо в основному по озерам і спокійним річках. Наступна перешкода - незвично низький міст. Він був складний з темних дощок і нагадував боброву греблю. Проходити під ним було досить страшно, хоча спочатку мені здавалося, що пороги набагато небезпечніше. Під першим мостом ми пройшли без проблем.

Підходячи до другого мосту, я побачила, що в отвір посередині пройти просто неможливо. Інструктор, який в той момент сидів на нашому катамарані, сказав, що потрібно проходити зліва - там вище, але вже. Захопившись вирулювання, я не подумала, що мені вже варто пригнутися.

Ми йдемо в похід

Лечу прямо в стіну! Стало темно, пролунав страшний тріск. Здається, я зламала собі руку. Або ногу ...

Катамаран виходить з-під мосту. Болить голова, але не сильно. На голові - каска, в руці - зламане весло. Всі кидаються до мене і навперебій запитують, як я себе почуваю.

Зі мною все добре.

Ось, мабуть, і все. Мої найяскравіші враження від походу. Хочу сказати, що ми дійсно стали командою за ці три тижні. І, коли мені пов'язували «обнімашкі» мимоволі розплакалася.

Знайте: Я прийду, і, притулившись до скель,
Знову, як раніше, буду чекати захід,
Адже нічого не змінилося - все залишилося,
Але тільки час не повернути назад.

І я обов'язково повернуся, щоб знову пройти по цих стежках, знову побувати в чудовому місці. де замість страху - рішучість, замість смутку - жага спілкування, замість інтернету - команда, а замість нудьги - похід.